چقدر برای خودتون ارزش قایل هستید ,خود ارزشمندی به این معنی نیست که بقیه رو ادم حساب نکنیم نه

برای احساس خود ارزشمندی باید خود خواه باشیم به این مفهوم که اولویت اولمون خودمون باشیم شب که می خوای بخوابی از خودت بپرس امروز چقدر برای خودم وقت گذاشتم چقدر خودم رو دوست داشت چقدر زمان گذاشتم برای اینکه تفریح کنم شاد باشم و از زندگی بیشتر لذت ببرم .

کسی که برای خودش ارزش قایل نباشه نمیتونه برای دیگران ارزش قایل باشه فردی که به خودش احترام نزاره و خودش رو دوست نداشته باشه نمیتونه  دیگران رو دوست داشته باشه

ازت می خوام از امروز از همین الان تعهد بدی به خودت که هر روز یه کاری برای خودت انجام بدی یک تعهد تا آخر عمرت بهش وفادار بمون و هر روز و هر شب از خودت بپرس چه کاری می تونم انجام بدهم و چه کاری انجام دادم

تمرین: هر روز لحظاتی رو جلو آینه به خودت نگاه کن و از خداوند به خاطر اینکه تو را خلق کرده سپاسگذاری کن ،قربون صدقه خودت برو ،از خودت تعریف کن . تا جایی که می تونی به خودت عشق بورز و محبت کن به تدریج اینکار برات عادی میشه و ازش لذت خواهی برد.

با رفتن به دل ترسها و تجربیات جدید اونقدر تمرین کنید که خیلی راحت با نا شناخته ها  روبرو بشید

باور اینکه به اندازه کافی خوب نیستم !! باید خودم خودم رو تایید کنم نه اینکه منتظر تایید و جلب رضایت دیگران باشم

باید باور کنیم که وجودمون پاک و مقدس هست و عاشق خودمون باشیم چون ما از خداییم تمام اعضای بدنمون رو عاشقانه دوست داشته باشیم و به خاطر داشتنش احساس خوبی داشته باشیم و لذت ببریم از اون عضو و اندام

اندامهایمان را دوست داشته باشیم و بهشون محبت کنیم احساس خجالت شرم و احساس گناه یا زشت بودن یا هر فکری که باعث میشه که اون اندام رو انکار کنیم باعث بیماری میشه از تک تک اندامهای بدنمون سپاسگذار باشیم که دارند عاشقانه کار می کند و دوستشون داشته باشیم.

انعطاف پذیر باشیم یعنی چه؟دست از لجاجت ،خودپسندی،سرسختی و غرور برداریم،گاهی نیاز است مسیرتان را عوض کنید و از یک را دیگه حرکت کنید.

کمال گرایی: همیشه و همه جا باید بهترین خودمون رو ارائه بدهیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم در صورتی که هیچ کس کامل نیست،همه اشتباه و خطا می کنند و باید این را بپذیریم.